יום שבת, 2 בספטמבר 2017

תחקיר גידולי המזון הגדול
מִדֵּי שנה בשנה אוכלוסיית העולם גדלה בקצב של 2%. נוסף על כך המומחים צופים בעיות כמו בצוֹרוֹת והצפות נרחבות בשטחים חקלאיים. כל אלה תורמים ליצירת תסריטי אֵימָה לגבי יכולתה המוגבלת של החקלאות לְסַפֵּק מזון לכלל בני האדם.


מה אפשר לעשות? כיצד נבטיח הזנה מספקת לכל אוכלוסיית כדור הארץ?
האם יש להגביר את ייצור המזון ולהעלות את התפוקה על-ידי הגדלת השטחים המעובדים על חשבון החרבת הטבע וכריתת שטחי יערות, או תוך ייבוש חלקי אוקיינוסים? או האם יש דרך אחרת האם נאמץ גישה חדשה ובריאה יותר אפשר למצוא דרך נוכל לצרוך גידולים וירק באופן אקולוגי יותר.


נושאים אפשריים לבדיקה:
  • גידול סוגי נבטים שונים בבית כמזון על

  • גידול תרביות פטריות לצריכה עצמית

  • ליקוט צמחים או צמח מסוים באזור בו אתה נמצא

  • בניית מתקנים תלויים מבקבוקי שתייה וגידול ירקות בהם

  • הקמת גינת ירק או תבלינים לצריכה אישית

  • שימוש בעצי פרי בסביבה שנטועים לנוי או שאין בהם שימוש לצורך הכנת מזון משומר לזמן רב (למשל ריבות או חמוצים).



חלק ראשון (משימה ראשונה עד סוף חודש כסליו)

לאחר שבחרת נושא בו תתמקד עליך לבחור פלטפורמה בה אתה תעלה ותציג את התוצרים של עבודתך, האפשרויות הם אתר או בלוג או מחברת דיגיטלית . לאחר שבחרת נושא עליך להתנסות באופן מעשי בגישה בה בחרת תציג את המחקר שלך תהליך ההתקדמות והממצאים.

את הנושא שבחרת עליך להציג בכתיבת טיעון בנושא למה כדי לאמץ את הטכנולוגיה את הטכנולוגיה שבחרת, אפשר להעזר בדגם שיש למטה.

      משפט פתיחה
"אני חושב שטכנולוגיה.... תעזור לפתור בעיית את בעיית המזון כי לדעתי..." .
      טענה
הסבר באופן ברור מה דעתך: "לדעתי, _______"
      נימוקים ודוגמאות
כתוב 2 נימוקים. הסבר את עצמך היטב והבא דוגמאות.
מילות קישור:  "כלומר, _____" "משום ש_____",   זאת אומרת ש________". "לדוגמה, ______".
            סיום - כתוב מסקנה סופית/ הבעת תקווה
מילות קישור: "לאור הנתונים שהעליתי עולה המסקנה ש __________", 
"אני מקווה שדברי יתקבלו והבעיה תיפתר".
בדוק לפני הגשה:
         האם כתבת לפי ההוראות?


         האם כתבת פיסקה משכנעת?

לאחר שסיימת שלח את הטיעון למייל שלי והכנס לאתר שלך בדף הראשי או בדף השני את הטיעון שכתבת!!!

את ההסבר ובחירת הנושא יש לשלוח
למייל שלי eyalnew19751@GMAIL.COM


הדף הראשי (יש לסיים עד סוף חשוון)

בו אתה מציג את עצמך ומה שאלת החקר שבחרת לחקור, מידע על הנושא ותמונות.

דף שני (יש לסיים עד סף חשוון)

עוסק ביתרונות בגישה שאתה חוקר מה היתרונות הסביבתיים האם יש חסרונות אם כן מה הם.
הבאה עליך להביא אסמכתאות ומחקרים אחרים שמאשרים את טיעוניך. האם יש כאלו שניסו כבר את הדרך הזאת אם כן הוסף קישורים וסרטונים בנושא של כאלו שכבר ניסו או מדגימים כיצד לעשות את זה.

דף שלישי

עוסק בדרכי הפעולה ושלבי העשייה שאתה בחרת בגידול או איסוף ירקות ופירות בפרויקט, יש כמה אפשריות להציג את המידע.
אפשרות אחת להציג את המידע בטבלה
שם הגידול
סדר הפעולות
רשימת ציוד נחוץ
זמן הגידול או
עונה איסוף?

מספר ההשקיות
אם גידלת
הכמות שהתקבל
או נאספה
שימושים
קשיים או יתרונות לא צפויים שהתגלו במהלך הפרויקט
הערות











אפשרות שני היא בכתבה מלווה בתמונות וסרטונים על הרצף הכרונולוגי של הפרויקט.


דף רביעי

כתוב על הגידולים שבחרת להתמקד, מידע כללי עליהם האם יש להם יתרונות בריאותיים, תזונתיים, שימושים נפוצים הוסף תמונות של הגידול. בנוסף עליך לתת מתכון מומלץ שאתה הכנת עם תמונות או סרטון שבו אתה מראה שימוש בצמח.

דף חמישי

סיכום הפרויקט ומסקנות.


חלק שני

הצגת התהליך והפרויקט בפני המורה וקהל שלאחריה תישאל שאלות על הנושא והממצאים.
בהצגה יהיה שימוש בכלי הדיגיטלי שנבחר לכתיבת הנתונים, תמונות ואפשר סרטונים קצרים כמו כן עם אפשר לראות תוצרים ויבול מהפרוייקט יתנו נקודות בונוס. כמו כן חשוב לשלוט בנושא כי תשאל שאלות על הגידול שימושים ויתרונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה